SCHAGEN - Vanuit een leeg Alpha – dat normaalgesproken ruim plek heeft voor publiek – verzorgde de BIZ-vereniging Schagen Binnenstad donderdagavond een online bijeenkomst voor ondernemers in dat gebied. Doel van de bijeenkomst was om ondernemers bij te praten over de BIZ en het concept jaarplan 2021. Via een live chat konden ondernemers vragen stellen. Het bestuur van de BIZ vereniging riep kijkers vooral op ideeën te delen. Lonneke Deutekom van She Knows How begeleidde de livestream, aan tafel deden bestuursleden Esther Cremer, Nico Gründmann en Cor Posthumus het woord.

Er werd ook aandacht besteed aan het afgelopen jaar. “Het was voor iedereen en dus ook voor ons een lastig jaar. We stonden 12 maart echt in de startblokken om de plannen definitief te maken en Schagen op de kaart te gaan zetten” zegt Schagen Marktstad voorzitter Esther Cremer. “Dat liep anders en Schagen Marktstad viel stil.” Althans zo leek het voor ondernemers. Want achter de schermen was er veel contact met de gemeente. Het resultaat was dat Schagen Marktstad een bijdrage ontving om in deze laatste maanden van 2020 weer zichtbaar te worden en te werken aan de website. De BIZ-bijdrage voor ondernemers werd uitgesteld.

In het gepresenteerde jaarplan wordt ingezet op promotie van Schagen op social media, free publicity en via campagnes met Holland boven Amsterdam. Ook wordt er gewerkt aan een meertalige website (schagenmarktstad.nl) met alle informatie voor bezoekers en mooie foto’s. Die moet begin volgend jaar klaar zijn. Daarnaast zijn er ideeën om evenementen te organiseren rond kerst of een shoppingevenement. Het jaar 2021 biedt op dit moment nog veel onzekerheden om te weten wat hiervan door kan gaan. Zeker is wel dat er komend voorjaar een ledenvergadering wordt georganiseerd voor ondernemers.